Помогите с обостренным спором Aliexpress
Привет. 15 июня я заказал телефон на али, службой Aliexpress Stantard Shipping, 22 июня посылка зависла в промежуточном пункте и всё, информации до сих пор нет. Открыл спор и он сразу же обострился. Вот решение али: Dear Dmitry,
Thank you for contacting AliExpress. I am sorry to hear that you are not satisfied with your order 701960348081855.
Please pay more attention to the tracking information. If the package arrive at the delivery office, please contact post office to pick up in time. Buyer should be responsible for any consequences of failure to collect items in time.
According to the shipping information, the package has been shipped out by the seller and it is in transit currently. Since your package is still in protection time, please be patience waiting for the package. Any new update of your package, we will keep you updated timely or you can simply track it by go to "My orders"-"All Orders" and click "Track order".
Complaints from buyerJudgement from AEInvalid Reason
Purchase Protection is running out, but package is still in transitInvalidAfter checking the tracking information, this order is still within purchase protection time, please be patience waiting for the international package.
Package Information
AliExpress ShippingRB567486971SGIn Transit
Solutions:
Option 1: Please continue to wait for 10 days
Response time: 10 days
Please wait in patience and confirm with us whether you have received the goods when purchase protection time ends.
Note: You can resolve the issue by clicking 'Add a New Proposal', 'Accept' (to accept the seller or AliExpress' proposal), 'Upload Evidence' or 'Edit' (to modify comments on the proposal). If we don't receive any feedback about the product problems after the goods are delivered, we will release the payment to your seller based on the delivery information.
Your understanding and cooperation will be appreciated.
Best regards,
AliExpress Case Management Team
--------------------------------------------
Please do not reply to this email/message. This mailbox is not monitored and you will not receive a response.
Please log in to to respond the case before the due date.
То есть они предложили мне подождать еще 10 дней, но спор закрывается через 2 дня. Что же получается, спор я больше не открою и деньги мне не вернут?
а перевод включать не пробовали?
Вам же предложили подождать 10 дней пока не закончится защита и потом написать получили ли вы товар. Но учтите, что время у них другое-разница почти в 10ч. Так что подтверждайте через10дн 10ч
слушай, у меня тоже было что-то похожее. заказывал вещь, она застряла, тоже переживал. но мне в таком случае помогли промокоды Алиэкспресс – сэкономил чутка на следующем заказе. попробуй дождаться, может, ещё приедет. споры, да, токсично, но часто решаются.
посылка из Китая идет в среднем 45 дней -60 дней.
вы рано открыли спор...
на будущее.. спор не заккрывайте, так как открыть его по второму разу не получится... и деньги не возвращают после закрытия спора.. как бы не уговаривал продавец.
а сейчас.. ждите..
10 $ в подарок за покупки на алиэкспресс или ebay
https://youtu.be/GrR1Pidv_Nc
Заказал 15 июня... какого специалиста ты сейчас спор открыл???
Контрольный срок доставки с Алика в РФ 125 суток...
Т. е. у тебя очень большая вероятность проиграть спор из-за собственной глупости.
Будешь им надоедать без причины - аккаунт забанят и больше не будут с тобой работать.
Куда торопишься?... у тебя что срок защиты закончился???
Из-за таких вот специалистов китайцы русским не доверяют.