Как правильно подключать OpenGL? какие заголовочные файлы использовать, под Win. // GL.h или GLcoreARB.h //
Applications that use:
The core OpenGL functions must include the header file < GL\gl.h>.
The OpenGL Utility library must include the header file < GL\glu.h>.
The OpenGL Programming Guide auxiliary library must include the header file < GL\glaux.h>.
The WGL functions must include the header file windows.h.
The Windows functions that support Microsoft's implementation of OpenGL in Windows must include the header file Windows.h.
docs.microsoft.com/en-us/windows/desktop/opengl/header-files
http://pmg.org.ru/nehe/nehe01.htm
NeHe об этом однозначно высказался. Хотя за годы его уроки могли устареть.
#include <windows.h> // Заголовочные файлы для Windows
#include <gl\gl.h> // Заголовочные файлы для библиотеки OpenGL32
#include <gl\glu.h> // Заголовочные файлы для библиотеки GLu32
#include <gl\glaux.h> // Заголовочные файлы для библиотеки GLaux