Top.Mail.Ru
Ответы

Друзья, помогите, пожалуйста!!!

У КОГО ЕСТЬ ХОРОШИЙ ПЕРЕВОДЧИК?!? !
(на английский яз. )
Картина Репина "Не ждали" имеет два варианта. В первом варианте в семью возвращалась девушка, а ее встречали две сестры. Картина была небольшого размера. Вслед за ней в 1884 году Репин начинает другой вариант, который становится основным. Картина была написана быстро и в 1884 году экспонировалась на передвижной выставке. Но затем Репин ее дорабатывал, изменяя главным образом выражение лица входящего и отчасти выражения лиц его матери и жены. Второй вариант стал самым значительным и монументальным из полотен Репина на революционные темы.
В картине "Не ждали" Репин нашел такой сюжет, который позволил создать ему полотно большой идейной содержательности, обнаружив свой талант жанриста, свое мастерство психологической характеристики.
Перед нами изображение типичной интеллигентной семьи в обычной ее обстановке. Героическая революционная тематика в картине "Не ждали" выступает в первичной форме жанровой картины современной жизни. Благодаря этому сама жанровая живопись и современная жизнь возведены в ранг исторической картины. Внутренней темой картины стала проблема отношений общественного и личного. Основной задачей картины было убедительно показать именно неожиданность возвращения революционера, многообразие переживаний его самого и членов его семьи. В картине со всей силой развернулся репинский талант выразительных характеристик. Каждый из персонажей обрисован и подан с исключительной силой и выпуклостью, вплоть до таких второстепенных персонажей, как прислуга в дверях или маленькая девочка за столом. Замечательны не только выражения лиц, но и самые позы действующих лиц, пластика их тел. Особенно показательна в этом отношении фигура поднявшейся навстречу входящему старухи матери. Темная фигура вернувшегося в коричневом армяке и больших истоптанных на просторах дальних дорог сапогах вносит в семейный интерьер нечто от Сибири и каторги, и с ней, раздвигая стены домика, сюда, в семью, где играют на рояле и детишки готовят уроки, словно входит громада истории, суровая жестокость жизни и испытаний революционера. Репин строит композицию, как схваченную на лету сцену. Действия всех персонажей изображены в самом их начале: революционер делает первые шаги, старуха только встала и хочет двинуться ему навстречу, жена только обернулась, мальчик приподнял голову. Все застигнуты неожиданно, их переживания еще смутны и неопределенны. Это первый шаг встречи, узнавания, когда еще глазам своим не веришь, еще полностью не осознаешь увиденного. Еще мгновение - и встреча произойдет, люди бросятся в объятия друг другу, раздадутся плач и смех, поцелуи и восклицания. Репин держит зрителей в непрерывном напряжении ожидания. Благодаря этому решение не дается сразу готовым, а домысливается самим зрителем.
Репин замечательно сумел сочетать в картине важное со второстепенным, значительное с теми мелочами, которые сообщают сцене жизненность, вносят лирическую теплоту. Таков, например, образ сидящей за столом девочки с болтающимися над полом кривыми ножками, весь с любовью написанный интерьер, таков мягкий ласковый свет летнего дня, льющийся через полурастворенную балконную дверь, на стеклах которой еще видны капли недавно прошедшего дождя. Детали обстановки имеют разъясняющее сюжет значение. Так, над роялем недаром изображаются портреты Шевченко и Некрасова, столь обычные в этой обстановке, а между ними гравюра с популярной тогда картины Штейбена "Голгофа". Аналогия с евангельской легендой о страдании и жертве была очень распространена в среде революционной интеллигенции. Картина "Не ждали" - выдающееся полотно Репина по красоте и мастерству ее живописного решения. Она написана в пленэре, полна света и воздуха, ее светлый колорит сообщает ей смягчающую драму мягкую и светлую лиричность.

Дополнен

и это!!!

Человеческие фигуры - редкие гости в работах Шишкина. Он предпочитал писать природу, живущую по своим естественным законам, не искаженным деятельностью человека. В крайнем случае, он дает лишь приметы близкого или не очень близкого человеческого присутствия - в виде натоптанной дороги, покосившейся изгороди и т. д. Но иногда (по большей части, это относится к 1860-м годам) все-таки люди появляются в его пейзажах - как правило, "окультуренных". Тогда картина перестает быть чистым пейзажем и, дополненная элементами живой жанровой сцены, оказывается в жанровом пограничье.
Таково, например, полотно "Пейзаж с охотником", 1867. человек практически теряется в северном (о чем говорят огромные обросшие мхом валуны) пейзаже; во втором - напротив, люди становятся смысловым центром, превращающим работу в типичный жанр.

Дополнен

и это!!!

Человеческие фигуры - редкие гости в работах Шишкина. Он предпочитал писать природу, живущую по своим естественным законам, не искаженным деятельностью человека. В крайнем случае, он дает лишь приметы близкого или не очень близкого человеческого присутствия - в виде натоптанной дороги, покосившейся изгороди и т. д. Но иногда (по большей части, это относится к 1860-м годам) все-таки люди появляются в его пейзажах - как правило, "окультуренных". Тогда картина перестает быть чистым пейзажем и, дополненная элементами живой жанровой сцены, оказывается в жанровом пограничье.
Таково, например, полотно "Пейзаж с охотником", 1867. человек практически теряется в северном (о чем говорят огромные обросшие мхом валуны) пейзаже; во втором - напротив, люди становятся смысловым центром, превращающим работу в типичный жанр.

По дате
По рейтингу
Аватар пользователя
Новичок
16лет

Repin picture "did not wait" has two variants. In the first variant in a family the girl came back, and she was met by two sisters. The picture was the small size. After it in 1884 Repin begins other variant which becomes the core. The picture has been written quickly and in 1884 was exhibited at a mobile exhibition. But then Repin finished it, changing mainly a look entering and partly expressions of persons of his mother and the wife. The second variant became the most considerable and monumental of Repin cloths on revolutionary themes. In a picture "did not wait" Repin has found such plot which has allowed to create to it a cloth of the big ideological pithiness, having found out the talent of the genre painter, the skill of the psychological characteristic. Before us the image of a typical intelligent family in its usual conditions. Heroic revolutionary subjects in a picture "did not wait" acts in the primary form of a conversation of a modern life. Thanks to it genre painting and a modern life are erected in a rank of a historical picture. The problem of relations public and personal became an internal theme of a picture. The primary goal of a picture it was convincing to show unexpectedness of returning of the revolutionary, variety of experiences him and members of his family. In a picture with all force it was developed репинский talent of expressive characteristics. Each of characters is depicted and submitted with exclusive force and camber, up to such minor characters, as servants in the doorway or the little girl behind a table. Are remarkable not only expressions of persons, but also the poses of characters, plastic of their bodies. The figure of mother who have risen towards to the entering old woman is especially indicative in this respect. The dark figure come back in brown армяке and the big long journeys trampled on open spaces boots brings in a family interior something from Siberia and penal servitude, and with it, moving apart small house walls, here, in a family where kiddies play the piano also prepare lessons as if the history bulk, severe cruelty of a life and tests of the revolutionary enters. Repin builds a composition, as the scene seized hurriedly. Actions of all characters are represented in their most beginning: the revolutionary does the first steps, the old woman only has risen and wishes to move to it towards, the wife only has turned back, the boy has raised a head. All are overtaken unexpectedly, their experiences are still vague and неопределенны. It is the first step of a meeting, a cognizance when still to the eyes you do not trust, still completely you do not realise the seen. Even an instant - and the meeting will occur, people will fall arms each other, crying and laughter, kisses and exclamations will be distributed. Repin holds spectators in continuous pressure of expectation. Thanks to it the decision is not given at once ready, and домысливается by the spectator. Repin has remarkably managed to combine in a picture important with minor, considerable with those trifles which inform a scene vitality, bring lyrical warmth. The image of the girl sitting at a table with curve legs dangling over a floor, all with love н is that, for example

Human figures - rare visitors in Shishkin's works. He preferred to write the nature living under the natural laws, not deformed by activity of the person. As a last resort, it gives only signs of close or not so close human presence - in a kind натоптанной the roads, the lop-sided fence etc. But sometimes (generally, it concerns by 1860 years) all the same people appear in its landscapes - as a rule, "cultivated". Then the picture ceases to be a pure landscape and, added with elements of a live genre scene, it appears in a genre border zone. The cloth "the Landscape with the hunter", 1867 is that, for example. The person is practically lost in northern (about what speak the huge boulders which have acquired a moss) a landscape; in the second - oppo

Аватар пользователя
Просветленный
16лет

Дружище, такой перевод денег стоит. Я имею ввиду хороший.

Аватар пользователя
Ученик
16лет

Picture Репина "did not wait" has two variants. In the first variant in family the girl came back, and she(it) was met by(with) two sisters. The picture was of the small size. After her in 1884 Репин begins other variant, which becomes basic. The picture was written quickly and in 1884 was on display at a mobile exhibition. But then Репин her(it) finished, changing mainly expression of the person entering and partly expressions of the persons of his(its) mother and wife. The second variant became most significant and монументальным from cloths Репина on revolutionary themes.
In a picture "did not wait" Репин has found such plot, which has allowed to create to him a cloth large ideological содержательности, having found out the talent жанриста, skill of the psychological characteristic.
Before us the image of typical cultured family in its(her) usual conditions. Heroic revolutionary subjects in a picture "did not wait" acts in the primary form of a genre picture of modern life. Due to this genre painting and modern life are erected in a rank of a historical picture. An internal theme of a picture became a problem of the attitudes(relations) public and personal. By the basic task of a picture it was convincing to show unexpectedness of returning of the revolutionary, variety of experiences it(him) and members of his(its) family. In a picture with all force was developed(unwrapped) репинский talent of the expressive characteristics. Each of the characters is depicted and is sent with exclusive force and camber, down to such minor characters, as прислуга in doors or small girl behind a table. The plastics of their ph are remarkable not only expression of the persons, but also poses of the working persons. The figure of the mother, who has risen towards to the entering old woman is especially indicative in this respect. The dark figure come back in brown армяке and large истоптанных on open spaces of distant roads boots brings in to a family interior something from Siberia and каторги, and with her, moving apart walls домика, here, in family, where play a grand piano and детишки prepare lessons, as if enters громада of a history, severe cruelty of life and tests of the revolutionary. Репин builds a composition, as the stage, seized on summer. The actions of all characters are represented in their most beginning: the revolutionary does(makes) first steps, the old woman only has risen and wants to be set to him towards, the wife only has turned back, the boy has raised a head. All are overtaken unexpectedly, their experiences are still vague and are not certain. It is a first step of meeting, узнавания, when still eyes do not believe, still completely do not realize seen. Still instant - and meeting will take place, the people will rush in embraces to each other, the kisses and exclamations will be distributed плач and laughter. Репин holds the spectators in a continuous pressure(voltage) of expectation. Due to this the decision is not given at once ready, and домысливается by spectator.
Репин wonderfully has managed to combine in picture important with minor, significant with those trivialities, which inform to a stage жизненность, bring in lyrical heat., for example, image of the girl, sitting at a table, with болтающимися above a floor by curves ножками, all with любовью the written interior is those, soft tender light of years(summer) day poured through полурастворенную балконную a door is those on which glasses the drops recently of past rain are still visible. The details of conditions have meaning,(importance,) explaining a plot. So, above a grand piano the portraits Шевченко and Некрасова, so usual in this conditions, and between them an engraving with popular then pictures Штейбена "Голгофа" are not without reason represented. The analogy with евангельской by a legend about suffering and victim was very much distributed in environment(Wednesday) of revolutionary intelligency. A picture "did not wait" - outstanding clot